Czym jest ulga na ekspansję?
Ulga na ekspansję polega na możliwości dodatkowego odliczenia od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów, które zostały poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów wytworzonych przez podatnika do wysokości dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym z przychodów innych niż z zysków kapitałowych (z pozarolniczej działalności gospodarczej), nie więcej jednak niż 1 mln zł w roku podatkowym.
Korzyści dla Twojej firmy
Definicja KUP:
- Ustawodawca w art. 18eb ust. 7 updop (art. 26gb ust. 7 updof) wprowadził definicję kosztów uzyskania przychodów poniesionych w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. Za takie uznaje się wyłącznie koszty:
- uczestnictwa w targach poniesione na:
-
- organizację miejsca wystawowego,
- zakup biletów lotniczych dla pracowników (i podatnika w przypadku updof),
- zakwaterowanie i wyżywienie pracowników (i podatnika w przypadku updof);
- działań promocyjno-informacyjnych, w tym zakupu przestrzeni reklamowych, przygotowania strony internetowej, publikacji prasowych, broszur, katalogów informacyjnych i ulotek, dotyczących produktów;
- dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów;
- przygotowania dokumentacji umożliwiającej sprzedaż produktów, w szczególności dotyczącej certyfikacji towarów oraz rejestracji znaków towarowych;
- przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także w celu składania ofert innym podmiotom.
Dla kogo jest ulga na ekspansję?
Ulga przysługuje m.in. przedsiębiorcom ponoszącym wydatki na szeroko rozumiane działania marketingowo-informacyjne, zdobycie odpowiednich certyfikatów, rejestrację znaków towarowych, a także na dostosowanie opakowań swoich produktów do wymagań kontrahentów.
Jak działa ulga na ekspansję?
Podatnik jest uprawniony do skorzystania z odliczenia pod warunkiem, że w okresie 2 kolejno następujących po sobie lat podatkowych, licząc od roku podatkowego, w którym poniósł koszty zwiększenia przychodów, o których mowa w ust. 1, zwiększył przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów lub osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych, lub osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.
Zakres naszego wsparcia
Analizę działań marketingowych i sprzedażowych
Wdrożenie procedur rozliczania kosztów ekspansji
Przygotowanie wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Wsparcie przy rozliczeniach podatkowych
Przygotowanie dokumentacji projektowej
Te firmy nam zaufały
Jakie są koszty wsparcia?
Wspieramy zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i mniejsze firmy, które chcą rosnąć i zyskiwać przewagę na rynku. Jeśli zastanawiasz się, ile możesz zaoszczędzić i jakie korzyści przyniesie współpraca z nami, skontaktuj się.
Rozmowa nie zobowiązuje, a może otworzyć drzwi do znaczących oszczędności podatkowych.
Dlaczego warto skorzystać z naszego wsparcia?
- Ekspertyza: Nasz zespół posiada szeroką wiedzę na temat ulg podatkowych, w tym ulgi na ekspansję, co pozwala na optymalizację kosztów związanych z wprowadzaniem produktów na nowe rynki.
- Kompleksowe podejście: Zapewniamy pełne wsparcie – od analizy projektu, przez wdrożenie procedur, aż po rozliczenie ulgi.
- Indywidualne doradztwo: Dostosowujemy nasze usługi do specyfiki działalności Twojej firmy, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.
- Minimalizacja ryzyka: Nasze działania mają na celu minimalizację ryzyka podatkowego poprzez staranne przygotowanie dokumentacji i procedur.
Masz pytania? Porozmawiajmy!
Nasz zespół odpowiada naprawdę szybko. Sprawdź!
Zobacz także
- Wszystkie wpisy
- Aktualności
- Ceny Transferowe
- ESG
- EUDR
- KSeF
- Podatki
- Prawo
FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania
Kto może skorzystać z ulgi na ekspansję?
Jakie koszty można odliczyć w ramach ulgi na ekspansję?
Czy ulga na ekspansję jest dostępna dla wszystkich branż?